NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Ärlighet!

Publicerad 2018-05-18 10:44:00 i Npf-förälder,

I ÄRLIGHETENS NAMN!! 
 
Många mardrömmar har jag gått igenom  i mitt  32års långa liv.
Men det jag känner nu, får mig att vilja slita av mig håret. 
Vet seriöst inte vilken gång detta är som jag upplever de detta, men de måste få ett slut. 
En gång för alla. Det är inte bra o gå o känna som jag gör. Särskilt inte när jag INTE ska utsätta mig för just sånt här som har med #Psykisktpåfrestning som blir #psykiskstress 
Jag blir inte klok på att de tar ju aldrig slut. Så säger de att de är sånt man styr? hahaha skrattar hysteriskt högt!!! styr över? oj oj oj hörreru, du har inte gått emot en rosbuske i ditt liv va?
SPRING för livet!! Är du kär om livet? STICK!! 
de är just sådana där kommentarer som får mig att vill skada nått, slå sönder o samman någonting. 
 
Antar jag är en person som vill ha många personer som bryr sig om MIG! men har tydligen inte tillräckligt eftersom jag gör desperata rop om o om igen o får INTE ett tillräckligt önskat stor gehör. 
 
Kanske har de o göra med min #Fragilt x-symdrom muttation o göra? Jag kan omöjligt förstå? för jag är lätt utvecklingsstörd? Har anlag för det? Min son FICK Fragilt x-syndrom han känner inte själv av att då han "vet inte bättre" då han alltids varit sådan som han är o jag älskar honom EXAKT för den han är. 
 
Men jag fick reda på detta i samma veva som vi utredde honom då hans diagnoser kom fram. 
Så de kom som en chock att de va mitt fel. 
 
hade jag veta detta när jag liten hade kanske förstått bättre? de syns inte lika väl på tjejer. 
Men jag känner ju att somliga tittar konstigt på mig som ska hon inte ge sig snart? 
Fattar hon inte? åh va högljudd hon är, men shit va hon berättar allt! 
 
vet inte riktigt åt vilken kategori de lutar åt. för INGEN säger nått. 

Vill jag verkligen veta? jag kan ju inte ta kritik men de påstår jag? Jag bryter inte ihop där o då men när jag kommer hem då de mals om o om igen i huvudet, va fan sa människan egentligen? 
beror helt på hur personen leverear kritiken. 
På de är jag super känslig. Samt på Stress., de blir problem dirket o blir de inte problem direkt så kommer de senare på kvällen när allting lagt sig o man börja slappna av. 
 
PANG!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela