NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Okunnigt folk!!!

Publicerad 2018-12-19 09:22:00 i Npf-förälder,

VARNING FÖR LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT INLÄGG!!!!!!!!!!!!
 
 
 
detta vore drömmen att bara gå o lägga sig igen o hoppas på att vakna upp till förstående folk!! 
 
Alltså de här med o göra ryggen fri o försöka vara snäll o meddela när nått är fel. De kan man glömma?
 
 
Igår sker följande.
står o tvättar händerna efter att ha vare på toaletten o de ringer på dörren.
 
går o öppnar
följande konversation sker.
 
- Hej här kommer jag med en liten kille.
- ja jag ser det men han skulle till Fritids.
- jaha i skolan sa de bara sunhult så jag körde hem honom.
- de sa nog sunhultsfritids när han ska hem brukar de bara säga hem.
-men jag kan ta med honom i bussen igen o köra upp honom.
- Lycka till hörrreru de går inte nu de har låst sig. så de kommer du inte lyckas med.
- inte?
-nej de medföljer i diagnosen. så tack vi säger så, så går vi in här.
 
sonen står förtvivlat o tror att han inte fick komma hem. så tolkade han det. får säga snabbt vilket va räddningen o relativt enkelt att få ur han ur låsningen mamma har bakat bullar ta så många du vill ha tills du är nöjd. totalt 5 bullar åt han under kvällen hehe. hyffsat lite för o vara han. =P
 
 
idag ringer jag busstrafiksledningen för skolskjutsarna o ska berätta detta då tidigare information om små saker som stället till det inte kommit fram när de varit nått.
 
 
- ja hallå.
jah hej min son åker med er från Sunhult.
-ja?
ja jag har två frågor var av den ena kanske är konstig men frågar den ändå.
-okej.
- ja igår undrar jag va de var för en person som körde hem min son?
- de kan jag inte svara på just nu. vi har så mkt personal.
-ja jo men du kan ju kolla upp de för personen i fråga körde hem honom o hade inte lyssnat på va de sa i skolan han hörde bara Sunhult så han körde hem honom o tur i oturen så va jag ju hemma så de gick bra den här gången också.
 
- vad då också?
-ja förra veckan men de va skolan som snurra till det.
- då är de ju inte vårat fel.
- nej men gångerna innan.
-vilka gånger.
.- ja den gången som han hamna på fritids istället för kortis för ett år sen.
o förtillfället är de låst i huvudet på mig pga stress sen igår då allting vart kaos för att de blev som de blev.
- vad mena du?
- ja min son har Autism?
-har han?
-Ja ska inte du veta de som ordnar särkskilda resor för barn med särskilda behov bland annat?
- inget som sagt nått o de är skolskjuts han åker.
-så personalen vet inte om hans problematik?
 
(inget svar)
 
men jag ville i alla fall att detta skulle framkomma till dig så du kan göra någon form av åtgärd så de inte händer igen.
-vad ska jag göra då? de lyssnar ju inte säger du ju?
-ja men du får la se till så de lyssnar? är inte de ditt jobb?
 
- jag ska ta reda på vem som körde igår är hemma o är ledig idag. (inte mitt problem ge fan i o svara då om du vill va ledig ? tänkte jag)
 
-jag ska ringa till skolan o prata med personalen som får börja bli mer tydlig o lämna lapp till chaufförerna då så de inte kan bli några missförstånd?
-a gör de du.. tack så mkt vi säger så.
 
kom inte ens till o ställa min andra fråga ordentligt för han avfärda min första fråga.
 
de verka trotts att jag pratat med denna idiot innan o påpekat sonen problem vad som ska göras o vad som ska tänkas på
att inte ta någon som helst hänsyn till detta.
 
ringer hans fröken som blir rasande hon med o hon hör hur jag gråter i ren frustration över hans nonchalanta bemötande mot mig.
 
frågade henne om de inte måste finnas någon högre chef en detta stolpskott så han kan få sig en avhyvling av sin chef som måste ändå tas på mer allvar lr?
 
jo de trodde hon, hon som ska äga själva hela företaget.
så hon skulle kolla upp de o ringa t den personen o tala om situationen efter att idioten ha ringt henne någon gång under dagen o prata om de som jag prata med honom om nyss..
 
 
haha känner mest bara fan jag var före dig o hon vet vad du sagt till mig o hur du bemötte mig så du ska få på nötet. samt att hon ska kontakta din chef så du får tillsägelse.
 
jag sitter här hemma i gråt o frustration o helt matt.
 
fy fan vilken morgon jag skulle ju bara meddela att de blev fel igår o ville va snäll o lämna den information till han som ska se till så att saker o ting funkar.
 
de gör jag aldrig mer om.
numera får pappa ringa om de blir nått för den här jävla idioten tänker jag inte prata mer med.. diskuterat detta 2ggr med honom angående andra saker o han verka inte förstå problemet alls o verka nollställd varje gång jag ringer.
 
 
Tack för att du orka läsa. <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela