NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Andas!!

Publicerad 2018-12-18 18:34:08 i Mitt liv som mamma, Npf-förälder,

Ge mig en sekund att ta det lugnt för många tankar snurrar runt 
kan vi pratas vid en stund, 
jag vet att jag gjort fel 
men kan du lyssna för all del jag var trasig men du gjorde mig hel. 
____________________________
Har bakat idag Vörtbröd,
Pistagebullar o
Enkla limpan. 
Igår gjorde jag knäckebröd. 
Nu har jag halsbränna. 
Fötterna värker
Tidigare idag står jag i godan ro o lyssnar på musik o vipps så plinga de på dörren o jag trodde att nu kommer posten med mitt paket som jag beställt. Men ICKE. 
Där står Sonen för andra gången på 2veckor o Chauffören bah hej här kommer jag med en liten kille. Ömh han ska t fritids. 
Va gör han här? De sa bara Sunhult så jag körde hem honom. Ja men va smidigt. Skulle han hem hade de sagt hem. De sa Sunhultsfritids.
Ja men jag kan ta med honom dit o köra upp honom. Ah lycka till. 
De har låst sig nu så de kommer inte o funka så han får följa med mig in här o du kan försvinna från jordens yta (så sa jag inte men jag tänkte) bad han åka. O jag fick ta o ringa Fritids samt hans extra resurs o skolan o meddela alla fel som blivit bara för att ett rötet gammalgubbsnöre med för mkt knäck o hår i öronen inte lyssnar ordentligt. 

Tut i oturen hade man ju baka bullar o de va räddningen idag för o få han o ändra sig o komma ut låsningen han nu befann sig i. 
Allt detta strul resultera i att jag får migrän mitt i allt synen försvann o allt blev pixlat. 

Har inte en aning om personalen är införstådd i hans problematik alltså. 
Imorgon ska jag ringa deras Chef o säga att de får fan se till så att han kommer rätt hädan efter för detta funkar inte han tror ju att han inte får komma hem när jag får stå där o tjaffsa med Chauffören att du körde han fel. 
Samtidigt som jag måste säga åt sonen att kom o gå in du så länge. 

Ååh pack alltså de borde alla gå
En utbildning o hur man hantera folk med Autism.  

Allas rätt att fungera olika. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela