NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Long time!!

Publicerad 2017-09-12 21:13:00 i Hjärtsvikten!,

I don´t know were to start!! 
De är helt hopplöst o vara jag just nu känner jag iaf.

att vakna med tårarna i halsen var eviga dag är nog så kämpigt.
men i istället ska man stå ut med o behöva börja arbetsträna för o se hur mkt jag orkar jobba!

som de känns nu efter två dagar så orkar jag ingenting iaf inte med e folket som jag ska omges mig med.
det är samma tjat var eviga sekund o prat om hur de "förra" cheferna var. Ja men gud så relevant för vi lever ju i dåtiden lr?

"du kan säga va som till mig jag tål allt så du kan skämta om precis vad som helst"

- men fanken jag glömde nått där borta? , kommer inte på va de var.
- du kanske glömde huvudet? (säger med den mest ironiskaste röst man kan)
- näääääh (arg som ett bi)

jaah de gick ju o säga va som helst t dig ja.. (förvirrad)

så ska jag börja jobba 8,30-12,30 mm helt okej kan man tycka.

men när man blir beordrad att följa med en som inte kan svenska så bra o går sin egna väg o inte är införstådd att jag inte kommer in någonstans. o ger mig ingen förhint att nu ska vi snart börja. utan bara jag går du kommer sen när du är "klar" va vänta va hände? bra förmedlat.
så C följer med o öppnar dörren åt mig o säger att jag ska gå åt vänster.
jaha men här är ingen? o huuuur låååångt in i byggnaden ska jag gå? jag behöver gå på toa.
så går ut o ner igen o till toan.
väl klar så får jag gå tillbaka t det så kallade personal rummet.
men va var de jag sa? du får hänga på direkt hon väntar inte.
nääh jag märker det. o jag kommer inte in ens en gång o hur ska jag veta VART hon går? har aldrig gjort de här innan snälla nån.
så J följer med HEEEEL vägen bort o säger där är hon. jaha men ja de va ju vääääldigt lätt o veta? men tack ska du ha.


började 9,15 o ska hålla på till 10,30 för att sedan sitta av tiden tills man slutar.. VARFÖR??

jag fattar inte logiken i de hela.?
så ifråga satte jag de idag. o får värdens skrik tillbaka om att
- VI ÄR FÄRDIGA!!

- jahapp ja jo de fatta jag.. men finns de inte nått vi ska göra? jo efter lunch. så vi ska sitta här i två timmar?
- Vi är klara..
ja men shit så smidigt.
ger upp lägger huvudet på bordet o har lust o skrika hur himla korkade alla är o va sjutton e de för arbetsförhållande. alla ska ha sin speciella plats. o jag med bruten kota i ryggen ska sitta på en pinnstol som är stenhård medans de andra sitter på en kontorsstol.

vet bara att om de blir likadant imorgon så kommer jag lägga ner de här för blir knäpp av o ha de på det här sättet..

så blir de likadant imorgon så kommer jag t o gå ut där ifrån o ringa "chefen" o ifråga sätta hur de är tänkt att arbeta på de här stället. för så här ska de la ändå inte va lr?
jag jobbar hellre hela tiden o tar många små korta pauser en o hålla på så här som man gjort i två dagar.

fortsätter de så här kommer jag verkligen bli sååå knäpp i huvudet.. vilket jag i o för sig redan är men kommer bli ännu mer.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela