NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Jobbar jag på ett dårhus?

Publicerad 2017-10-17 18:56:42 i Hjärtsvikten!,

Stod o skulle värma min mat i micron för att jag skulle va med på kaffemaskins genomgången,
medans jag värmer min mat kommer k  med sin paj o förbereder en tallrik o bestick o tar fram sitt. Då får J panik o kliver upp ifrån stol, ställer sig på mig o säger att hon ska va efter mig.

- Jag bara va?
- Ja jag har saker o göra svara J.  
- Vad då för saker  skriker k för full hals.
- Ja jag ska skriva o ta spruter osv.
- Men de kan du la göra nu medans jag värmer min mat eller? Fräste jag. 

J svara inte o K blir förbannad o slänger pajformen på mig o skriker ska du va sådan här J så går jag.

Hon plockar upp sin pajform o går ut o smäller igen dörren.
Jag tar min mat o J säger glatt men då värmer jag min mat.
Så sätter hon sig på sin stol igen o börjar ta blodsocker o antecknar o tar insulinet.

Då frågar jag men
- jaha varför kunde du inte göra de medans jag värmde min mat?

- De handlade inte om det.
- Nähä va handlade de om då?

- De handlade om att hon inte ska hålla på o tränga sig hela tiden.
- Eh va? De va ju faktiskt du som trängde dig o ställde till en scen värre en va barn gör på dagis.

Fick migrän o fick gå ut. Men lyckades kunna va med på genom gången av kaffemaskinen i alla fall. 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela