NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Ups and downs!!

Publicerad 2014-02-28 19:54:27 i

Idag va de inte långt ifrån att de bara BRAST o jag satte mig o stor böla när jag kom till "arbetet" 
 
så de vart i med lurarna i öronen o på med bästa musiken o fokusera på nått annat. 
 
hur fan kunde de bli så här??? 
jag orkar ju inte gå upp för backen här utanför den lilla gräs slänt som är.. 
UTAN att jag  kippar efter luft!! 
har jag så dålig kondition?? =O 
eller gör bara min förbannade hjärtsvikt att jag seriöst inte orkar någonting som betyder uppför? 
 
Bricanyl säger jag bara de får jag använda hela tiden när jag promenerar uppför.. strax innan jag ska börja promenera. o när jag precis ska uppför en backe då går de utan att jag hetts flåsar iaf.. 
o jag drar inte bena efter mig heller direkt utan försöker hålla lite fart så man får lite flås men inte de här tunga flåset som blir när man är helt slut!! 
 
Tror att imorgon får de bli en promenad ute om solen skiner. Arvid får cykla o jag ska fota eller nått. 
har fotoabstinens =P 
 
Så får försöka göra en så kallad lång promenad!!! =D 
idag har han ju både hoppat på studsmattan o cyklat våran lilla runda eunt kvarteret!! 
vi har ju införskaffat en stång t cyklen nu så de går smidigare o "putta" på han istället för o trycka i ryggen som han blir galen av om vi gör =P 
 
o hela tiden mamma titta. bromsa INTE!!! mamma!! 
 
blir tokig =P o hunden som DRAR o skäller så fort nått rör sig.. 
IDIOT hund!!! =P 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela