NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Va fan hände??

Publicerad 2013-11-27 19:13:02 i Mitt liv som mamma,

Den här dagen kan ju bara ta o dra någonstans!! 
 
Idag på de ställe jag Arbetsprövar på säger min handledare! 
 
 kl 09,00
- U (säger) Hur går det med Arvids sovande nu för tiden? 
- jag de går inte alls. han sover inte alls om vi inte är i rummet.
- U, har nu testat med avslappnande musik? 
- Japp de har vi gjort!!  de provade med i två månader vart ingen skillnad. 
- har ni testat o ha han uppe längre? 
ja de blir heller ingen skillnad. 
- vi försöker lägga han runt sju halv åtta o har i stort sätt testat allting nu.
- jaha men så bra då, då får ni la ha de så här då. (skit sur ton) bara för att hon inte kunde hjälpa till eller va fan va de som hände? 
 
Efter fikat runt  10.00
Aha äter du godis nu igen? 
- mm hade kvar sen igår. 
- haha jaha!! 
 
Hon öppnar sin skumtomte påse som hon köpte sammtidigt som mig igår när vi va o handlade på coop!! 
äter lite undan för undan gör hon. då säger jag vid  11,30 ca.
nu säger jag som jag brukar säga t Arvid. 
Du ska orka mat med! 
- de kom ju från rätt person som springer i skåpet hela tiden. 
- eh jag har varit där EN gång de va efter fikat sen har  jag inte varit där o sprungit nått. 
- tycker du jag är stor? 
-hur menar du nu? åldersmässigt eller? 
-  nej omfångsmässigt? 
- öh?
- ja för de är ju så att jag e ju ganska smal då får jag äta o så säger man inte så till "smala" personer! 
De hade mer passat sig o säga sådant till tjocka människor!  (så tittar hon på mig) 
 
jag bara biter mig i läppen o vänder mig o fortsätter med mitt.. 
herre gud jag "SKOJADE" ett ironiskt skämt? vet människan va de är? nej kränk mig bara för hur jag ser ut!! 
 
lunchen då vart ju inte mkt bättre.
går o hämtar min mat. 
ställer fram ett glas o lägger min mobil där jag ska sitta.
M kommer o sätter sig vid samma bord som jag o J har lagt våra grejer vid. 
jag hör inte hur fröken STÖRD S säger vem sitter där o pekar på J:s saker.
var av M svarar där sitter J (skriker J :s namn rätt ut) då M i fråga har hör apparat o inte alltid hör sig sj när hon pratar. 
 
J reagerar o säger ja va vill du? 
jag nääh hon e så döv så hon hör dig inte.
jag går fram t M o frågar va hon ville J.
va nej jag svarade bara STÖRD S att  J satt där då hon frågade vem som satt där o så pekade hon på J:s saker.
 
STÖRD S säger. OOH shit jag trodde du skulle gå fram o klippa t henne du bara ohoho.. (visar med kroppspråket hur man går katigt) 
 
jag ignorerar STÖRD S o går o fortsätter med att greja med min mat. 
Sätter mig på plats brevid J o börjar äta. 
då säger STÖRD S ooh shit va stark maten va.
J de vet jag inte jag tyckte de va gott. 
va tyckte du de va äckligt?? 
nej jag sa precis att de va GOTT!! 
haha M vill du smaka min citron? (räcker fram sin citron som hon precis haft i munnen) jag bara eeh va fan håller hon på med? 
 
sen sitter J o mosar potatisen o höver över sås. 
STÖRD S sitter du o leker med maten? 
nej jag mosar potatisen o lägger på sås.
nej du leker med maten.
amen sluta glo på mig när jag äter! 
 
sen va de nästan tyst o lugnt resten av lunchen!! 
 
tillbaka ute i "verkstaden igen" 
efter ca en halvtimma får jag en host attack då jag är väldigt förkyld.
jag harklar ganska skapligt då de är tvärt tätt i halsen.
då säger U 
ja ja vi hör att du är förkyld..
Alltså jag står inte här o harklar mig o låter på de här viset för att jag tycker det är roligt precis! 
nääh ihihihihhihii (skrattar hon) 
men i själva verket va de hennes sätt att säga att jag va Högljudd osv o överdrev i mitt harklande!! 
 
faan va less jag blir. 
fatta inte va fan som hände idag.. alla bara "hacka" på mig  =( 
GAAAH!!! 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-27 20:28:39

Fan gumman låter som du har haft en riktigt dålig dag! Massor av kramar t dig

Postat av: Ms Charlie & Baby Wayne . Turn tragedy into triumph

Publicerad 2013-11-27 21:58:51

Vissa människor vill förpesta andras vardag för och få sig själva och må bättre. Tänk att dt e en ny dag imorgon och nya möjligheter! PUSS

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-28 21:11:41

Men Gud vad jobbigt säg till henne ? Så ska hon ej behandla dig!!

Ja du menar att hon ska ligga lite ;)? Hahahha ja d kan få vem som på bättre humör HAHAHHAHA

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela