NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Utredningsdag!

Publicerad 2017-10-31 20:34:48 i Mitt liv som mamma,

Idag har man varit på utredning kring sonen o han har testat i diverse tester o blivit utfrågad. 
 
Första testet skulle han lägga klossar i ett visst mönster Kolla bilden under för o förstå. hehe. 

Sedan kom skulle han gissa va som passade in med de andra "symbolerna" en lite fyrkant stor fyrkant lite fyrkant stor fyrkant  osv. o fortsätta i det mönstret genom att peka på vilken som skulle in efter den som va den sista för att fullfölja mönstret. 

Efter typ 10:e exempel bilden börja han tröttna o bara pekar utan att tänka. 
 
 
 
 
 
 
 
Han skulle sedan säga efter henne( Psykologen )   
 
Siffror som hon sa   2  9 
han svara 9  3
 
5  4 
han svara 5  4 
 
3,9,6 
han svara 3,9,6 
6,5,2 han svara 3,6,2 
 
Sedan skulle han kunna svara på
- vad en tvål är. 
De vet han inte men han visade med händerna o säger tvätta händerna.  (sonen) 
- Vad är en jacka? 
- Kan va brun,grön,blå, svart  (sonen) 
- Jacka är en bil. dragkedja har den. 
. Vad är en Chaufför? 
- Kör bussen.  (sonen) 
-Vad är en mus? 
- MAn kan fånga den o den låter pip pip pip katten fångar den.  (sonen) 
- Vad är alfabetet?
- Man slipar (sonen) 
- Vad är ignorera?
- vad betyder det? 
- vet inte.(sonen) 
- Överge vad betyder det? 
- were are you? hello hur mår du? (sonen) 
Tog en paus på 5minuter 
 
Fortsatte att ställa frågor.
 
Varför ska man borsta tänderna? 
- måste man.(sonen) 
Varför ska man äta grönsaker?
- det är gott.(sonen) 
- Varför ska man stanna hemma när man är sjuk? 
- man mår inte bra o kan smitta sig. (sonen) 
Varför har hus fönster? 
- För att man ska se nått. (sonen) 
 
Vad ska man göra om någon ramlar av cyklen?
- hämta brandkåren o polisen för den kan få ont.(sonen) 
 
Varför ska man säga förlåt`?
- sårat någon. (sonen) 
 
Vad använder man kalender till? 
- halloween imorgon. (sonen) 
 
Varför är de viktigt att passa tiden? 
- jobbet.(sonen) 
 
Varför ska man ha lösen till datorn o ipaden? 
 
-man måste det. (sonen) 

Vad är äpple o päron för nått? 
- vet inte.(sonen) 
- frukter 
Mjölk o vatten är? 
- vet inte. (sonen) 
 
ko och får är? 
- mu o bä. (sonen) 
 

Hoppas ni fick en liten inblick i hur en utredningsdag kan gå till. 
Det är så en annan blir snurrig i huvdet av alla frågor o tester han ska gå igenom.
Vet inte om man vill veta hur de är o känns i hans huvud.
Han sa att han va trött i huvudet när vi åkte hem. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela