NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Halsfluss!!

Publicerad 2014-01-29 22:18:04 i

Tjoho så här mitt i natten?? =O 
 
Eftersom Arvid är autistisk så vet man inte riktigt hur mkt av saker o ting han förstår när man frågar han om streptokockerinfektionen o dess riktlinjer (symtom)
 
Så idag efter tredje dagens feber pendlande o inga andra symtom så tog jag o ringde läkaren! 
sagt o gjort fick en tid vid kvart i elva! 
väl där visar jag papper på streptokocker historien ifrån dagis. 
hon tar då ett hals prov på honom.
jag får gå o lämna de t laberatoiret! 
sitta ner o vänta ytterligare en halvtimma.
sammantlagt tog de en o en halv timma var av en timma va vänte tid. de känns ju så där =P 
 
men tro de eller ej varken jag lr Erik trodde de skulle göra det men de visade positivt. 
så nu måste han va hemma ifrån dagis i  10 dagar o käka pencilin! 
 
o jag får vabba. 
så har skickat in intyget t försäkringskassan med nu. 
jag ansökte ju om tillfällig föräldrapenning (vabb) i måndags. men ah hur de här blir nu då de vet jag inte. 
så måste jag ringa ytterligare en gång t arbetscentrum o meddela min handledare över handleradern haha att jag har ett intyg på att jag ska va hemma med honom.
 
så va vi ska göra i nästan två veckor nu vet i katten haha..  
vi kommer slå ihjäl varandra jag o Arvid =P 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-29 22:19:43

Man måste börja ngnstans ! Yeey you.

Hoppas Arvid mår bra snart! Såg du filmen?

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-29 22:37:12

Jo men d va dt jah tänkte hehe. Finns på dreamfilm.se
Puss och god natt

Postat av: Frida

Publicerad 2014-01-30 05:15:41

Hoppas han blir frisk snart

Postat av: Kaffehörnan

Publicerad 2014-01-30 07:30:09

Ops stackars grabb o vara sjuk

Postat av: Tommy

Publicerad 2014-01-30 08:20:35

Sv: Haha, det är inte lätt detta med skor!

Postat av: FlizanLizan

Publicerad 2014-01-30 11:43:35

sv: okej :)

usch jobbbigt med halsfluss :/

Postat av: kaffehörnan

Publicerad 2014-01-30 21:27:21

Hoppas han är på benen igen snart. Var rädd om dig
kram

Postat av: kaffehörnan

Publicerad 2014-01-30 21:40:57

Ops
De är inte typ 1,2 dagar nästan en halv månad
kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-30 22:45:28

Haha nog fel på din uppkoppling på datorn för dreamfilm funkar utmärkt här och då e jag inne på iPaden :)

Men oj vad har hänt idag da gumman? Puss

Postat av: Tommy

Publicerad 2014-01-31 08:46:01

SV: Haha, ja verkligen!

Hoppas halsflussen är lite bättre och att ni får en fin fredag!

Postat av: FlizanLizan

Publicerad 2014-01-31 18:29:06

sv: ja

Postat av: Kaffehörnan

Publicerad 2014-02-03 15:47:59

Hur går de grabben
kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela