NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

ett udda blondinskämt!! =D

Publicerad 2012-10-30 13:46:00 i Mitt liv som mamma,

En blondin kommer in på ett bankkontor i Stockholms City och ber att få ett lån. Hon säger att hon ska till Europa i affärer i två veckor och behöver låna 5.000 kronor.
Banktjänstemannen säger att han behöver någon slags säkerhet för lånet.
Blondinen lämnar nycklarna till en ny Rolls Royce som står parkerad på gatan utanför banken. Detta fungerar bra, banken accepterar bilen som säkerhet för lånet.
Banktjänstemannen och de andra på banken får sig alla ett gott skratt åt blondinen som använder en 1.8000.000 kronors Rolls som säkerhet för ett lån på 5.000 kronor. Han kör sedan ner Rollsen i bankens garage och parkerar den där....
Två veckor senare kommer blondinen igen, betalar tillbaka 5.000 kronor plus ränta 31.50. Banktjänstemannen säger till blondinen:
...- Vi är mycket glada att ni ville låna hos oss, men vi är en smula förbryllade. När ni var borta kollade vi upp er och upptäckte att ni är multimiljonär. Det som förbryllar oss är att ni behövde låna 5.000 kronor.
Blondinen svarar:
- Var annars i Stockholm kan jag parkera min bil i två veckor för bara 31.50? :)

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-10-30 15:08:02

hahah den där var ju riktigt bra ju =) Ja men vad kul! Jag är färdig den 14 december men som sagt så vill jag läsa till mer så gör det istället =) kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-30 18:57:22

Den 1 december ordnar jag bloggträff i skåne.
Vore kul om du vill komma. Läs mer på länken nedan

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/kategori/205035-bloggtraff/

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-30 19:30:53

Det finns självklart möjlighet och stanna över natten

Postat av: Linda

Publicerad 2012-10-30 20:01:28

Oki oj vad länge ni går.... men när började ni i augusti då? kramen

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-30 21:06:09


okej, jag tvingar ingen :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-30 21:08:51

Haha schssyt den gjorde så mot min kommentar... :)

Ja, en annan gång kanske, om jag nu fixar fler, det återstår och se hur det går med denna :)

Postat av: Linda

Publicerad 2012-10-30 22:26:24

Oki, har du fått träffat någon ang din vikt då? så dom kan ge dig stöd och hjälp med viktnedgången.... kram

Postat av: Linda

Publicerad 2012-10-31 09:21:48

vad dåligt, du borde ju få någon som hjälper dig med det. Inte bara en dietist som berättar vilken mat som är bra och inte bra osv för som du skriver så et man ju det redan. Sjukvården i ett nötskal, dom begär att folk ska gå ner i vikt, att sluta röka osv osv men att få en person att lyckas med detta själv när man redan ligger ner det är ju som att sparka på dom =( du får inte träna på gym heller va? kram

Postat av: Linda

Publicerad 2012-10-31 11:29:23

Nej jag vet de brukar vara så för dom med hjärtsvikt, man går ju ner lättare om man äter mindre kolhydrater och rör på sig mer men hur fan ska de gå ihop om mna liksom inte får röra på sig mer =/ kram

Postat av: Eriiza

Publicerad 2012-10-31 13:43:59

Haha, förvisso var hon blond, men fan smart! ;D
Trots att hon är rik, men kanske girig. ;D

Kan ju vara PMS?

Hm... kolla mitt senaste videoinlägg.

Postat av: frida

Publicerad 2012-10-31 16:03:55

vad shoppade du då? :D
hittade inte nått me vad du köpt på din blogg så :D

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-31 17:08:55

Haha den var bra! :)

Får hoppas denna inte hamnar som spam... :P

Postat av: charlie

Publicerad 2012-10-31 17:33:38

haha för 1 jag kan mina vinklar 2 publicerar ej de bilderna där dt syns hahah

puss sweetie

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-31 18:51:27

Skönt det, haha. blogg.se verkar bara bli värre och värre, glad jag bytt :)

Postat av: Linda

Publicerad 2012-10-31 20:32:37

ja jag lovar att säga till! kram

Postat av: charlie

Publicerad 2012-11-01 07:25:32

hahaha du e så rolig så!

puss!

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-11-01 17:39:19

Nej förstår det, men jag bytta för snart 3år sedan hit, trötta å blogg.se strul.. blir ändå påverkad av deras strul, i och med man kommenterar hos blogg.se men min blogg fungerar iaf alltid.

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-11-01 20:07:47

Tror många vill byta, men inte orkar... jag var nära och byta länge, men när folk med internet exploer inte kunde kommentar hos mig längre rann bägaren över, och jag bytte till bloggplatsen :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-11-01 20:19:07

jo det hade med blogg.se kodmallar och göra...och vilken webbläsare man har skall inte spela roll... jag kör med på firefox även om jag börjar tröttna på deras sega sida nu.... :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela