NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Nu får de va nog!!

Publicerad 2020-07-20 18:42:00 i Hjärtsvikten!,

VARNING LÅNGT INLÄGG!! (med en gnutta humor på slutet)

Nu har jag bestämt mig!!!!!!

7 Juli 2019 fick jag felmeddelande på elektroden, då vibrerade min ICD att nått va fel.Det var förmaks sladden men då systemet vad så pass gammalt så vart jag inlagd i väntan på att ta ut mitt gamla system som hade vuxit fast rejält o detta fick jag då göra i Göteborg.Tog dän de på högersida o satta dit ett nytt system på vänster sida. operationerna gick bra.

Jag vart sjukskriven i september (minns inte datumet) längre allt har jag försökt att glömma. så stannar hjärtat igen. ICD:n räddar mitt liv. de gör en koll den hade gjort vad den skulle. 2dagar senare (under en natt av dessa) smäller de igen. men de är inget jag va medveten om eller visste då. Några veckor senare ska jag göra en kontroll så att sladdarna osv ligger rätt. Då visa det sig att min dosa har gett mig ett tillslag till som då inte sändaren har skickat iväg nått alls om till registret eller vad man nu ska kalla det.

Så där blev läkaren lite fundersam på va sjutton som var fel. Men tiden gick o de blev November 25 november för att vara exakt. så stannar hjärtat i EN MINUT!! Vaknar av att mannen min står grensle över mig o skakar mig o skriker ÄR DU VAKEN!!! jag kvicknar till o skriker de gör ONT!!
Ringer sen ambulans. De va här helvetet började på riktigt,

Ambulansen kom mitt i natten o hämtade mig.
jag vart inlagd i 2veckor i Jönköping, ICD hade då alltså gett mig max smällar vad ALLA icd, kan. de va nått jag inte visste då att de fanns en max gräns för vad icd kan göra. Jag hade alltså vaknat på SISTA smällen en icd kan ge upp till 6 smällar sen gör den inte mer om inte hjärtat kommer igång där i mellan förstår då får man upp till 6 smällar igen.

men som sagt låg inne i Jönköping i 2veckor o de samlade hjärtrytms data för att kunna skicka med mig till Linköping som de sedan körde iväg mig till i ambulans. I Linköping fick jag ligga ytterligare 2-3 veckor första veckan gjorde de samma som i Jönköping samlade information. Sen fick jag opereras o BYTA ICD o system IGEN!

operationsbytet o allt gick bra.

får åka hem. kommer på kontroll igen i Jönköping strax innan jul. Den 22:e ringer Linköping upp mig o säger att jag måste infinna mig på sjukhuset den 23:e december för en sladd är för kort. den som ligger i förmaket. NEJ MEN SÅ FÖRBANNAT OVANLIGT ATT DE VA DEN SLADDJÄVELN!!! Så jag opereras den 23:e igen. Får sedan åka hem på självaste julafton.

Nu idag Torsdags fick jag FELMEDDELANDE igen!!!! jag ringde Jönköping de bad mig göra en sändning manuellt. de kunde avläsa på den att FÖRMAKSKABEL JÄVELN är de nått med. Var inne nu precis idag. DE ÄR GLAPP i förmakssladden de MÅSTE opereras IGEN men inte panik. ALLT fungerar o ingen kabel är av men då de är GLAPP en "mutter" behöver dras åt typ för att kabelns ska funka.

Min fråga är FINNS de någon KABEL BILTEMA??? som någon kan rekomendera så kan jag byta skiten själv?? för fy fan vad jag är less på dessa kablar nu!!

Någon som har nått tips? =P
Någon mer en jag? eller är jag den enda i SVERIGE som har de så här tjurigt med just förmakssladden?

Har även bestämt mig att lyfta vänster arm ovanförhuvudet är nått jag ska sluta med!
Då jag inte alls vet vad de är som orsakar de här.
Ingen förstår nått.

Så finns de kabel på biltema? sort?=P
O är den någon som gjort samma resa som mig? eller är jag själv? =/

ursäkta för långt inlägg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela