NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Drygaste människan hittills!!

Publicerad 2019-01-09 13:08:48 i Mitt liv som mamma,

Så nu jävlar alltså!! 🙈🙈 drygaste människan är inte funnen ännu!! 
Måtte jag slippa de här snart!!!! 

Tidigare i eftermiddags!! 

de ringer i mobilen
-hallå? 
Hallå vem tala jag med? 
-ja vem är du sj som ringer? 
-de är försäkringskassan är de Therese? 
-Ja
-  ja de gäller ditt ärende här hos oss! 
Hur mår du sen sist vi talades vid? 
-  vilket ärene? O vad då hur jag mår? 
De går upp o ner kan inte ens förklara för min man hur jag mår vissa dagar.
- men kan du säga hur du mår jag ska anteckna. Jag mår som jag mår när inte mår som jag borde må. 
-Men alltså
Va? 
- ja va på dig sj. 
Va vill du? 
-De gäller ditt ärende? 
- Ja men vilket av alla? Sjukersättning? 
Sjukpenning? 
-Har du sjukersättning? 
-Nääh jag fick avslag på den o har skickat in en överklagan på den men inte hört ett smack angående den är det de ärenden du ringer om? 
- Nej jag ska kolla på ditt ärende du är sjukskriven? Varför? När du ska börja jobba igen? Jag ska se! 
Är du arbetslös? Hur tänker du inför framtiden? 
- ja jag är sjukskriven pga av mitt hjärtstopp som jag fick i September!! 
När jag ska börja jobba igen vet jag inte då jag inte har blivit tilldelad nått jobb ifrån Af o jag får ju inte söka vad som helst heller utan de ska ju vara 50% för mer får jag inte jobbar. 
- vänta vänta jag ska skriva. (Mummlar , är sjukskriven pga hjärtsstopp) (hamrande ljud på tangeterna) 

Vem säger du inte får jobba mer en 50%? 
-läkaren o utredningen jag gjorde i samband med min arbetsträning. 
-när du gjorde den? Hur länge ha du varit sjukskriven va ha du jobbat med? 

- Alltså är du ny lr nått? du verka dum i huvudet allt detta står i all information ni har om mig o alla papper o utredningar jag har skickat in. 
Min sjukskrivning går ut på Söndag 
- Sker nått mega drastiskt innan dess o efter de där du friskförklaras så ska du ringa mig omgående. 

- jaja skit fint visst visst hejdå!!! (null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela