NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Smattrande bubbel!

Publicerad 2017-09-27 18:59:50 i Hjärtsvikten!,

Knack, sprak, knap, sprak, knak! 
 
De är så de låter när man har örat fullt med droppar ifrån salvan man fick! 
 
 
Det är något jobbigt att lyssna på! =P Men hoppas innerligt att de blir bättre snart. =) 
Idag va en kul dag på "praktiken" då jag fick gå själv  mesta dels. Första 20min så fick jag visa teamsamordnaren hur man gjorde o vart man skulle städa. 
Sen gick hon iväg o skulle kolla va alla kaffemaskiner stod o hur man gjorde dem =) 
 
Kvar stod jag o kom ingenstans =P utan tagg kommer man inte in överhuvudtaget någonstans. 
Men sen kom den andra teamsamordnaren o då hjälpte hon mig in där jag behövde komma in =) 
Sen rullade det på med städandet. 
 
Något kämpigt o mkt längre tid tog de när man var själv. 
Men tiden gick mkt snabbare o behövde inte sitta från  10,30-12,30 idag ^^ utan jag var klar 11,45.
Men egentligen hade jag 4 toaletter kvar o städa men dem kom jag inte åt då den som skulle gått med mig spontant vägra gå då hon helt plötsligt bara
- Skulle vi inte ta de där 4 toaletterna som va kvar eller? 
-  Finns nått som heter lunch o jag har alltid haft lunch från 11,45 -12,45
- ömh okej? , jahapp då går väl jag o  parkera vagnen då för där kan den ju inte stå mitt i gången där ute.
 
man kan ju tycka att hon kunde sagt o nu är de lunch så tar jag de där  4 toaletterna sen på eftermiddagen efter lunchen. Men inte ett ljud utan bara kliver rakt in till personalrummet o sätter sig. 
Fick gå o fråga hur de va tänkt o fick då som sagt den trevliga lilla konversationen som jag skrev där uppe. 

   Så de va bara att sätta sig på stolen o sitta av tiden tills man fick åka hem. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela