NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Krasch o yaaak!!

Publicerad 2017-09-15 20:45:39 i Mitt liv som mamma,

Äntligen får man krascha ner i sängen med gott samvete! 


Dagen började ju så där på "praktiken/jobbet" 
 fortsatte även hemma vid då sonen enlig honom hade tråkigt på rummet så han bestämde sig för o kissa ner hela rummet 👍  

underbart precis va jag ville ha mer av! jag verkligen avgudar o torka kiss de är min absoluta favorit hobby! =) 

De blev till o total sanera rummet inklusive puttsa av fönstret då de såg ut som han hade tage upp en gammal bajs (tuggat äppelskal) o kastat spontant vackert i någon sådär konstig träff på rutan! som varken va mitt på, högt upp eller långt ner på rutan utan lite då där från mitten t vänster strax vid handtaget 👍 o han tycks även ha passat på att massera in handtaget
med lite av varje va han hade tillgodo i munnen i samma veva tror jag för trasan vart brun? 

hans leksaker for i tvättpåsar bilar för sig
djur för sig o duplo legot för sig
allt åkte sedan in i diskmaskinen som fick agger både biltvätt djurtvätt o legotvätt ihop med glas o tallrikar! 👍

hans lådor som leksakerna låg i fick sig en simmtur i duschkabinen 👍

golvet hans fick sig femtioelva anfall uppifrån med både trasa våtservett o golvmopp! 
lukta fortfarande ve o fasa där inne! =( 

Men hejj sånt e livet med barn med Autism? Adhd? fagilt-x syndrom? psykomotoriskutvecklingsförsening? 
vet inte vilket av dessa som han har som orsakar just de här totalhavveriet? 

bara o säga så gör man inte vi tar toaletten nästa gång? japp mamma svara han
o jag får sanera vidare! 
han hade även tagit sig friheten o vattna sängkläderna också innan han klev upp imorse vid 03:30 
mysiga mannen!

tror även han kan få sig en medalj plats i tvålkletar vm nästa år! han roffa nog åt sig en 3:e plats minst! 

så de bidde sanering av hele handfatet på toaletten o hans säng så passade även på i samma veva att byta i "gästsängen" (mannens) säng då sonen vägra sova ensam så sover mannen i mitt liv i underslafen i våningsängen! så bytte där med o givetvis i min o mannens säng också 
ja när sonen är på avlasning (kortis) så sover vi givetvis i samma säng 👍

så nu tänkte jag njuta då sovrummen o lekrummet o alla har åkt igenom saneringsbåset ikväll så ska jag nu ta o sova gott ny sanerad o fräscha sängkläder kan inte bli bättre 👍



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela