NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Jobbigast ever!!

Publicerad 2014-05-02 09:40:44 i Hjärtsvikten!, Mitt liv som mamma,

Vi är som sagt ingen vanlig familj!
Arvid har sina diagnoser 
Jag har min Hjärtsvikt! 
För att vardagarna/veckorna ska funka! 
Behövs följande göras! 

Kliva upp 6.30
Duscha om så behövs! 
Klä på sig
Frukost senast 7.00
Byte av B 
På med kläder på arvid senast 7.15
Ut med hunden 
Åka o släppa av Erik på jobbet senast 7.30
Till dagis 7.40
Ifrån dagis 7.50 ca! 
För att jag ska hinna till mitt jobb!! 
Stress stress stress!!
Slutar 12.00
(Ibland åker jag t sjukgymnasten direkt o tränar)
Annars åker jag 
Hem o släpper ut hunden äter
O sen lägger mig i sover en till två timmar!! 
För att sedan åka tillbaka t dagis o hämta Arvid! 15.30
Sen t Eriks jobb o hämta honom 16.00
Ibland om erik behöver jobba ifatt lite på plats så stannar jag o arvid i lekparken utanför dagis! I en halv timma, timma! 
Efter o ha hämtat Arvid på dagis o Erik på jobbet så åker vi hem!
Jag får börja med middagen då Erik får underhålla Arvid!
Mat klar 17.30 där omkring! 
18.15 ca får Arvid sen kvälls medicin 
19.30 vill han gå o lägga sig!
Sen ser inte hag Erik mer den kvällen eftersom han vägra sova sj där inne på sitt rum! 

Så de där med egentid vet vi inte längre va de är! 
Jag sover kalas sämst utan Erik vid min sida! 

En helg (ledig dag)
Funkar ungefär likadant 
 Upp 6.30 ibland 8 om man har tur! 

En dag går de o bara vara hemma o ta de lugnt utan att han får nått foem av utfall! 
Men eftersom vi va de igår så måste vi hitta på nått idag!! 
Jag har svinigt jävla ont i hjärt trackten idag!! 

Arvid skriker sjunger o höjer volymen hela tiden på högtalarna t sin dator! 
Han stökar ner! 
Han vägrar äta frukost! 
Han har iaf tagit sin M
Så jag tror de gör sitt snart!
Men planen va att åka o handla idag! 
De kommer inte funka om vi inte för så att vi åker t en lekpark först så han får springa av sig!
Sen kan de funka o åka t affären!
Om han inte blir för trött istället 
Vilket jag blir typ! 
Så jag blir sur som den ruttnaste ätiksgurkan som finns! 

Vanliga familjer kan bara ta sitt barn lr barnen o åka t affären utan att gör massa förberedelser innan! 
 
De här är sjukt jobbigt! 
Så får Erik stackarn dra de tygnsta lasset de mår jag skit för! ;( 
Vill inte ha de så här ;( 

Vill att de ska va den 13:e maj nu!
Den 12:e Maj ska vi på återkontroll för Arvids M!! 

Får vi se hur de blir där efter! 







Kommentarer

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-02 14:10:35

Svar: Haha! En påklistrad papperslapp vore ju underbart fint :D

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-03 08:59:54

Åh, vad tråkigt det låter.. Kommer ni alltid få ha det så? Eller kan Arvid bli bättre?

Svar: Soffläge är underbart!

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-03 09:32:03

Har kanske något i bloggen som kan liva upp dig liiiite :) Kolla in!!

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-03 09:33:23

Jag har kanske något som piggar upp liiiiite .. om du kikar i bloggen :D

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-03 10:27:41

Svar: Okej .. då får man försöka göra det bästa av situationen, men inte alltid lätt ..

Såg du inlägget?

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-03 10:49:11

Svar: Jag kan tänka mig det!

Hoppas du blir glad, skickar så du har den i nästa vecka :D

Postat av: mizca

Publicerad 2014-05-03 12:05:18

Svar.. det är en vuxenmössa stirlek small

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-03 13:20:54

Svar: Okej!

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-03 17:15:40

Svar: Änsålänge inte så mycket! Jobbat lite med administration samt mina personliga tavlor.. Själv?

Postat av: Eva

Publicerad 2014-05-03 17:26:36

Nej inte Jenny som bor här, en annan! :)

Jo vi gjorde ju det. Men jag e inte så värst osams med henne, det e mest Andreas o hon. Blir lite påfrestande och bo granne med sin syster ibland :P haha.

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-03 17:56:57

Svar: Ja, jag tillverkar personliga tavlor efter kunders önskemål. Doptavlor, bröllop/förlovning, vänskap, namn, citat/dikt/låttavlor osv..

Kika på https://www.facebook.com/pages/Mizcas-Tavel-Design/469179539853415?fref=ts så ser du :D

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-03 18:13:10

Du kan söka på Mizcas Tavel-design på Facebook :) Eller kika när du kommer till en dator =)

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-05-03 20:47:15

Svar: Då kan du kika vid en dator :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela