NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Önskan att kunna!!

Publicerad 2014-08-28 13:04:14 i Hjärtsvikten!, Mitt liv som mamma,

Andas in!!
Andas ut!! Andas ut andas ut! 
Försöker andas in de tar tvär stopp
Tar ett "omtag" försöker igen o andas in!! 
De tar stopp!! Får andas ut!! 
Små små korta andetag! 
Försöker på nytt 
Ska INTE få panik! 
Svetten rinner i pannan jippi yeeaah de här går bra??

Andas in igen!! Nääh fortfarande stopp!! 
Jäspar luften tar slut!!
Kippar efter luft med små små korta andetag! 
Nääh de funkar inte!! 
Bricanylen är minbästa vän i sånna här lägen!! Två insugningar av de o jag hostar till o trycket över bröstet släpper 
Jag kan ÄNTLIGEN ta ett djupt andetag igen!! Men nu värker de i bröstkorgen!! 
Krama kudde o vila en stund man blir precis slut av de här!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela