NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

De va då faaaaaaan!!!

Publicerad 2014-04-24 12:38:08 i Mitt liv som mamma,

klockan är  10,10 
- B säger följande! 
lägg ner mobilen nu! de är mobilförbud! 
finns till o med dom som har sin mobilen i skåpet på "arbetstid"
 
- U-b säger hade jag varit chef  här o skulle betala din lön skulle jag (sen slutade jag lyssna! 
- ja men nu får jag ingen redig lön av o vara här så atte!! 
- b de får du väl visst de sånt där aktivitetsstöd!
(förlåt är du dum i huvudet? )
jag får inte betalt per timma som ni jag får PER dag!!
stor skillnad!! men visst kalla de lön du! ,
jag tycker de är fruktansvärt konstigt! jag höll i mobilen en gång nu o får värsta tillsägelsen,
Varför säger ni inte till dom som mer lr mindre har sina mobilen fastklistrade i näven? 
- B haha mena du H? 
- inte vet jag va han heter för han är inte här just nu!! 
- b men du måste mena han! 
men skitsamma aja då vet jag iaf att man absolut inte får använda mobilen! 
fin fint! (stoppar hörlurarna i örona o sätter på musik för jag orkar seriöst inte med dom) 
 
sitter o SYR o lyssnar på musik fram till  11,45
- Faaan shit också! jag skulle vara hemma 12,00 pga att de ska komma en ventilationskontrollant vid 12,00
- de tar  INTE en kvart o gå hem för dig! 
- nähä??!!!  (o de vet du???) tänkte jag!! 

så jag növlar dit löparna på blixtlåsen på kuddarna!! 
11,50 
- U-b har du inte gått ännu? 
(Svarar inte) 
- trodde du var på väg när du flög upp så där!,
ska du inte gå nu då? 
- jo jag är på väg!!! 
- ja för du ska ju uppför så är ju bäst du går om du ska hinna! 
(förlåt men är du dement o sönderavlad på redigt???? till o med lite

Schizofren?????)

 
HELVETE så lack jag blir!! 
så jag mer lr mindre SPRINGER hem med frustrationen i halsen  o ilska i hela kroppen!! 
snubblar innanför dörren för hunden vägra flytta på sig! 
jag fummflar mig ut i köket o öppnar frysen  o tar upp en burgare!! 
sätter på spisen o höver i margarin i stekpannan! 
lägger i hamburgaren o börjar steka! 
DONE efter en stund! 
lägger den  i brödet som jag har tinat i micron sätter mig här o ska äta! 
 
upptäcker att när jag kommer t mitten så är den inte genomstekt!! 
BRA JÄVLA DAG!!! 
 
nu går jag  o säger upp mig!! 
så får fan den där ventilationskontrollanden slå in dörren om han ska in för han har ju fortfarande inte kommit hit!!!  o lär la göra någon gång lååååångt efter lunch!!! 
 
 
så  aaah fuck this fucking day!!!! 
 
 
 

o när jag ändå är på krigstigen så undrar jag fan följande osså!! 
 
Seriöst någon som vet om de är samma regler för katt som för hund?? 
Så förbannat trött på kattfolk som säger ja men man får släppa ut katter till höger o vänster därför man skaffar katt!! 
Va ska du med en katt till om du ändå bara skaffar den för o släppa ut den??
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela