NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Arvids framsteg!!!

Publicerad 2013-09-19 19:50:11 i

Som ni säkert vet vid de här laget så har jag ju en son med diverese diagnoser! 
 
Som jag/vi kämpat för att få honom att vilja göra saker! 
härom dagen bara släppte en sak. 
han ville dega!! 
Sen dess har de hållt i sig.. 
han vill leka o knåda med modell lera här hemma o göra diverse saker.
Idag hittade jag honom på dagis när han satt o klippte ^^ 
jag vart värsta förvånad.. så himla fint han  hanterade saxen =D 
Bara en sådan sak de visste jag inte att han kunde. =) 
 
Håller dessutom på att fota varje sak han gör o varje sak han äter här hemma just för att trigga igång han o äta bättre!!!  en så länge verkar de som att de funkar att jag tar fram kameran o tar kort när han äter för de tycker han är roligt när jag tar kort på han. min lilla älsklings linslus ^^ 
 
 
 
den här är ju den roligaste med o dega.. mosa in massa deg o sen klämma o så kommer de ut en stor enda korv i andra änden =) 
Fast sitta o skära o prutta sammtidigt med tungan är ju en hitt de med ^^ 
Här bakar han köttbullar säger han =D 
själv satt jag o gjorde en jordgubbe ^^ 
ett försök till en smurf haha.. lr en snuv som Arvid väljer o kalla det ^^ 
 
göra en massa små bollar är en stor favorit de med ^^ 
<3 
 
 
 
 
Han kan dessutom äntligen ta på sig skorna själv med =) 
Bara man börjar i rätt tid då de tar en väldigt lång tid för han o ta sig till skorna o försöka få ner fötterna!! =) 
 
Nu tragglar vi vidare med o försöka ta på sig kläderna själv med =D 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-19 23:51:37

Men gumman har du fortf ej fått in icd:n?!

Postat av: Manola- med Aperger occh ADHD

Publicerad 2013-11-30 21:21:34

Vackra pojke :) Varje litet steg är ett steg i rätt riktning, verkligen glad för er skull :)

Postat av: Marlene

Publicerad 2013-11-30 21:33:34

Så fin han är ! <3 Kämpa på <3 Ni gör ett fint jobb ! <3 Kram !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela