NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Fuckt this shit life i haved!!!

Publicerad 2013-03-30 21:14:00 i Hjärtsvikten!,

Hej alla glada lr oglada där ute..
bloggandet har legat på is en stund.
har varit SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ trött på livet o är fortfarande!!
HATAR SVERIGE!! är de enda jag har lust o skrika.. men tror faktiskt inte att de seriöst hjälper även att jag hade önskat det!!
 
i onsdag sjönk mitt liv ner på botten o tillbaka på ruta ett som jag var för en månad sen.
Hade inte min söta underbara granne varit hemma som hon var när jag ringde hysteriskt på hennes dörr så hade jag inte suttit här o skrive nu!!
Japp så illa o trött blev jag på allting i onsdag..
har fortfarande inte hämtat mig.. men sitter här o har förbannat ont igen!!!
Denna gång är pacemakern BORT o ut opererad!!!
JAPP INFEKTION!!
TACK som fan för de.. sköterskor jävlar på läkarhuset!!
de va de första jag sa när jag besökte dom den 18/3 att de här kommer bli infekterat!
nej då.. vi kommer o hålla koll på de så de blir de inte.
jag gick i en veckas tid varannan dag o bytte bandage IGEN!! kastade ut  300 på en vecka för att få de bytt..
gick tillbaka  nu i måndags igen den 25/3 då kollar även min läkare på de o säger mmm ja vi får se va de säger på onsdag då du ska tillbaka t pacemaker mottagningen!!
aha???
 
på med bandage helvete igen!!
de LÄCKER igenom t dagen efter. jag orkar inte gå tillbaka så jag ber söta syster komma som e undersköterska precis som jag.
o hjälpa mig.
sagt o gjort.. hon tyckte med de såg för jävligt ut o lukta illa så mm.. oddsen va verkligen med mig??  lr??
hur som haver de blev onsdag.. söta Eva gumman min följer med tack som fan för det. <3  hade dött där om jag va sj.. =( <3
 
Han säger då läkaren där som opererade mig UTAN Att titta på såret.. lyfta bort plåstret att de e infekterat o den  MÅSTE ut!!
så de va bara att boka om o börja ringa en jäääääävla massa samtal o skicka tusen sms o fråga o härja om barnvakt osv.
skaffa hundvakt. för skulle infinna mig på hjärtvårdsavdelningen redan dagen efter klockan 09.00
Trött o ledsen som ett as.. anländer jag klockan 8.30 knappt.. skulle vara där 09.00 som sagt. men jag va efter längtad.. iväg t ultraljudet för o kolla så de inte va infektions klumpar på trådarna.
Som tur va så var de inte det.
så de skulle bara va o skruva bort dom o dra ut dom när de väl hade komme så långt.
sen kommer läkaren in igen medans jag ligger där o får lite små ont av att de trycker den där staven mellan brösten på mig. 
han tar o tar kontakt med min pacemaker  o stänger av själva hjärtstarten så jag inte får en pang smäll mitt under operationen!!
iväg tillbaka t mitt rum igen. Tar en lugnade tablett.. får skäll haha för att jag tog den innan jag ställde mig i duschen haha så de står utanför dörren o bevakar mig.. =P
men de gick bra o duscha inga som helst problem!
 
får en till lugnade tablett..
De sätter kanyl på mig. jag reagerar knappt ligger o små fnittar som om jag e full.

nervös men ändå lung skapligt. Vinkar hejdå t Erik som få sitta kvar.
får lägga mig på operationsbrittsen.
får massa skynken över mig.. de tejpar på massa gröna laka på mig. tar på mig en grön mössa o  sen sticker de till.  jag får lokal bedövning.
AAAAAJ!!
gör de ont nu när jag nyper. japp japp aj aj aj som fan.
okej vi tar en spruta till.
han nyper igen. aaaaaaaj
tredje sprutan.
aaaaaaaaj
fjärde sprutan
aaaaaaaj
femte sprutan.
aaaaaaaaaj
sjätte sprutan
aaaaaaj
nyper igen. känns de nu??
nja mindre känns de.
okej vi väntar en stund.  de tar nog länrge tid innan de tar pga infektionen!!
aha de säger du.. "smart mongo hörreru"
 
aha nu börjar vi.. då öppnar jag upp gammla ärret här nu,
mhm.. kvider jag.. börjar gråta.
sköterskan tårkar mina tårar o ber mig andas. har syrgas på mig.
de piper o lever i alla apparater.
aha nu är vi nere vi själva pacemakern. 
bla bla blaaaaaa.
timma rann iväg. jag halv sov.
nu ska vi bara sy ihop dig nu är allt borta. nu har vi även skärt bort de infekterade i såret invärtes med så nu finns de inget kvar. o så har vi opererat in drenerings rör två stycke med så man kan säga du har avgasrör nu..
jag eeeh va???? =O
 
haha jaha.. får gå o lägga mig i min sjukhus säng igen.. fryser som fan..
men känner ingenting i min axel.
de kommer o pratar o lite.
jag somnar. Erik sitter nere vid fot ändan o läser bok.
de kommer in runt halv tre med en bricka mat åt mig.. WOHO tog bara  19.5 timma den här gången innan jag fick mat..
sen kommer de in igen vid tre o ger mig antibiotika intravinöst. 
Sen gick allting fort.. jag fick papper jag fick en telefon jag skulle ringa o boka en tid med dsk som skulle komma o kolla mitt bandage osv.
jag vart bortkopplad så de började ringa åt mig.
idag har jag suttit o väntat hela dagen på att dsk ska ringa för de sa hon skulle ringa innan hon kom.. lördag lr söndag.. så eftersom jag inte hört nått idag så kommer la hon på söndag då.
(imorgon)
 
ja jag fick åka hem samma dag som jag vart ny opererad. skönt de. men attans så jobbigt tråkig påskhelgen vart.
men de vart som så då de inte kunde vänta med o plocka ut den för då kunde jag få blodförgiftning!!!
HATAR SVERIGE!!
 
här går man o tror att man kan lita på sjukvården.
nääh den ända man kan lita på är sig sj tydligt.
skulle gjort som jag hade tänkt från början ringt pacemaker mottagningen! men eftersom jag för en gångs skull förlitade mig på deras kunnighet så vart de ju så här istället.
fy fan säger jag bara!!!
FY FAN!!!
 
(min frukost numera)
 

Kommentarer

Postat av: Love - Tvillingarnas och Oliwers mamma

Publicerad 2013-03-31 22:39:25

Hej,

Varför? berätta...blev så nyfiken :P

kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-01 13:21:27

Oj det låter som det inte gick ngt vidare bra på återkontrollen?? Hur skall du funka nu utan den saken?? Vad händer???

Puss

Postat av: charlie

Publicerad 2013-04-02 10:17:04

men usch da gumman dt där låter ju inget bra alls :( kan de ej göra ngt da??

Du kan la ej gå runt utan dne i tre månader eller???

Jo da dt var dunder :) kmr upp pics snart.

Puss

Postat av: Eriiza

Publicerad 2013-04-02 17:39:14

Mättande frukost.. ;)
Neeej.. Men min undran är då.. Skall du kanske stämma dem för
tjänstefel? =O

Postat av: Eriiza

Publicerad 2013-04-02 18:34:21

Du kanske borde kolla med något personligt ombud om en stämning, eller liknande?
Jag menar, de spelar ändå med dig, och insatsen är ditt liv!

Postat av: charlie

Publicerad 2013-04-02 19:28:09

men oj dt låter jätte jobbigt detta :( :(

Får de verkligen chansa så?

Vill du prata om det?

Puss

Postat av: charlie

Publicerad 2013-04-03 21:32:37

Okej men dt e bra att dt ej gör dt, vissa tar ju betalt?

När skall du prata med de?

Puss

Postat av: charlie

Publicerad 2013-04-04 09:23:35

Jag håller tummarna för dig hjärtat!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela