NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Håll om mig!!!

Publicerad 2013-06-26 12:48:00 i Mitt liv som mamma,

 Kan låta cyniskt
Min filosofi
Försöker ändra min stil
På nåt sätt bromsa mitt driv
Jag hustlar cash
Och jag gör det med stil
Men jobbar med mig själv
Försöker ändra mitt liv
Jag måste bort härifrån
Det är inte sunt
Samma gamla snack
Samtalsämnen går runt
Ibland jag tänker tillbaks
På min barndom tedde sig
Fick en moral
Som jag tror kan ha räddat mig
Solidaritet är det enda jag vet
Både tänker och ser på det sättet allt mer
Miljön den blir hårdare
Terrängen blir svåtare
Vi jagar efter droger
Exakt det vad stålar är
Förblindade förtrollade
Kokade och skållade
Vi bygger upp ett samhälle
Där en stor del blir nollade
Klasskillnader med barnfattigdom för nästa generation
Det är ingen bra situation

Håll om mig
Nånting hotar kväva mig
Håll om mig
Bara du finns där för mig
Håll om mig
Nånting hotar kväva mig
Håll om mig
Bara du finns där för mig

Vad pröjsar du i hyra?
Hur mycket lån har du?
Om du säljer den idag
Vad får du nu
Jag är trött på det där
För vi springer i flock
Är bekräftelsen här
Ja då vinner vi nåt
Man trycker på gasen
För att komma lite snabbare fram
Hela vägen där horisonten är grann
Guld och gröna skogar
Vi skottar och plogar
Dom som står i vägen får smaka på knogar
Jag är likadan för jag lever idag
Dragit mitt strå till stacken och jag gjorde det bra
Vem är jag
Hur betraktar dom mig
Men frågorna jag ställer säger mer om mig
Min osäkerhet
Du kan kalla den ångest
Hela kroppen den skakar
Så snälla håll om mig
Ett lyxproblem
Men det är en vardaglig scen
Mycket vill ha mer
Det är så vi byggerr problem

Håll om mig
Nånting hotar kväva mig
Håll om mig
Bara du finns där för mig

Klart alla suktar efter nåt
Och inga drömmar är fel
Men jag kan se hela förändringar
Det vill säga problem
Några dom får mera medan flera dom får mindre
Folk har slutat bry sig så länge dom får sin grej
Kalla fakta
Det är samhällets tumör
Vi kan inte blunda för det här
För det är sanningen vi hör
Vi har förlorat våran själ någonstans på färden
Tappat konceptet och fått fel bild av världen

Sanningen är
Håller ni mig
Dom kan knappast försvaras
Bara

Håll om mig
Nånting hotar kväva mig
Håll om mig
Bara du finns där för mig
Håll om mig
Nånting hotar kväva mig
Håll om mig
Bara du finns där för mig
Håll om mig
Håll om mig
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-26 22:50:51

Är dt Petter låten?

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-27 11:29:21

Jag tar alltid vid mig av sådana kommentarer som antyder att se ut som ett fetto e snyggt ;) dt borde du veta vid detta laget hahahah?

Hhaha men dt e ingen fara gummsan <3

Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela