NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Hopplöst!!

Publicerad 2013-12-27 20:50:04 i Mitt liv som mamma,

Nu ska jag inte hålla på som alla andra hund ägare gör.
men just den här perioden mellan jul o nyår är hopplöst.
 
men till skillnad från alla andra som är hundägare så tar jag mitt ansvar o lämnar inte min hund utan uppsikt när de sporadiskt smäller hela tiden titt som tätt ute.
 
men somliga andra gnäller ju att de e hopplöst vi som har hund kan ju inte gå ut o smälla några raketer osv.
 
men nu är de så här att du/ni gjorde ett val o skaffa hund då får ni oxå ta ansvaret som följer där efter o ta hand om eran skotträtta hund.
 
min hund vart rädd för raketer redan som ett åring då hon sprang av misstag fram o lukta på en raket när den precis åkte iväg.
så hon får super panik när de smäller.
får henne knappt o kissa nu under den här perioden när de håller på så här.
men jag finns där för henne jag lämnar henne inte. o jag ska definitivt inte smälla några smällare lr klaga på de.
räcker med att jag ser dom vid tolv slaget genom fönstret. 
Min son han e livrädd för smällare han med. 
 
så våran nyårsafton kommer bestå av lite god mat enbart familjen de här året. 
o gå o lägga sig som vanligt runt tio halv elva.
för de lär bli full kallabalik bid tolv slaget endå när de börja smälla en super nervös hund o en hystersik livrädd son.
 
Nu ikväll smällde de tre ggr när Erik va ute med hunden för natten.
hon hetts kissade o drog som sjutton mot porten igen o ville in i tryggheten.. 
stackars lilla hund!! 
 
Våfflan jag sviker dig aldrig. <3 <3 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tommy

Publicerad 2013-12-27 21:44:23

SV: Åh jag mins faktiskt inte hur våra hundar reagerade på fyrverkerierna. Dom har redan börjat små smälla här och var, i dag skällde Chanel, men jag tror hon trodde det var någon i trappen.

Haha, jag jobbar då och då som fotograf, ofast vår, sommar och höst. Annars jobbar jag som vårdare inom psykiatrin med inriktining rättspsykiatrin.

Postat av: Charlie

Publicerad 2013-12-28 16:25:44

Okej men alla barn e la sådana eller e han "värre" ? Wayne halar upp sig på en grej i typ en timma och jag har lust och hoppa från balkongen.

Men gumman tror du ej att du skulle kunna leva ett normalt liv om du tog tag i träning och kost och varvade ner lite? Sa ej dr dt?

Hoppas ni har en dunder lördag puss på er

Postat av: Ms Charlie & Baby Wayne . Turn tragedy into triumph

Publicerad 2013-12-29 19:23:20

Ja men hejja dig och se till och kämpa med vikten och kondtitionen efter nyår!

Går han inte på ngn medicinering? Eller han kanske e för liten för dt? Kanske skulle hjälpa menar jag ..

Jo men Wayne har vart sådan i perioder också som du förklarar. Plus att han försökte slänga sig framför bussar och bilar i ilska. Tur så har d gått över.

Handlade med Wayne idag och d gick dunder? Va helt förvånad ..

När är planen och börja jobba da?

Haha aw men gumman da <3 hur har han vart idag da?

Puss!

Postat av: Ms Charlie & Baby Wayne . Turn tragedy into triumph

Publicerad 2013-12-29 19:45:03

Ja men bra att han fick ut all energi i skogen idag iaf!

Okej vad jobbigt :( men vadå de borde la ej räkna att han e yngre på så sätt när d kmr t medicin i framtiden? Eller?

Jo men detta med och stoppa saker i munnen e också en barngrej. Får psykos när Wayne gör dt. Hållt på i ett år nu. Tuggar på saker han hittar. Stoppar allt möjligt i munnen och tuggar på soffan och sina kläder. Ibland undrar jag om han e en hund?

Jo vi alla längtar t dagis. Hjälper ej erik dig?

Puss

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-29 21:54:46

Nja inte direkt men fick gjort allt iaf !

Var ganska förvånad att Wayne uppförde sig så bra!

Puss gjmman

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-29 22:00:32

HAHHAA ja d e d, fan e helt död i kroppen!

Och stor städade hemma efteråt också!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-29 22:11:16

Jo men han bryr sig om dig gumman!!

Jo d driver en till vansinne med detta eviga tuggande och slickande !!

Jo men dt e ju så hahaha. Nu börjar d lugna ner sig men innan var d illa haha. Lär mig aldrig !

Oh va härligt då hoppas jag du kan andas!

Lyssna på låten på bloggen så fin!

Postat av: Tigerhonan

Publicerad 2013-12-31 18:11:34

Hej! Jag har startat en vikt utmaning för 2014 på min blogg, kolla gärna in och läs i fall du vill vara med :)

Postat av: Ms Charlie & Baby Wayne . Turn tragedy into triumph

Publicerad 2014-01-01 20:41:56

hahhaa inte riktigt men vad söt du e <3 va tyckte du om låten?

Postat av: Ms Charlie & Baby Wayne . Turn tragedy into triumph

Publicerad 2014-01-01 20:52:55

Ja asså den e så fin, lite sorlig.

Okej gumman förstår dt *kramar om hårt*

Puss, finns här!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela