NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

Har haft paus!!

Publicerad 2013-12-26 20:20:32 i Mitt liv som mamma,

Så där nu kanske man är tillbaka för en liten stund. 
har varit fullt ös här. 
måndagen gjordes all julmat som gick o göra inför tisdagen.
 
Tisdagen va man i vimmerby hos bästa moster o firade jul,
va duktig o tog med mig kameran men glömde lr hade snarare inte orken o ta kort. 
så den stod så fint där på golvet så.
 
sen åkte man hem o förberedde all mat..
sen kom pappa o mina syskon. vi satte oss o åt.
sen delade vi ut alla tusen julklappar kändes de som. 
 
sen vart vi försoffade. 
 
onsdagen vart sovmorgon fram till tio tror jag. 
sen åt vi macka vid halv ett (frukost/lunch)
sen åkte vi till linköping o handlade på rusta o media markt. 
Arvids hörlurar hade ju gått sönder så han behövde nya lite fort! så vart två stycken för  49:- st.
så nu har han även ett par i bilen med så man slipper höra filmen i den portala dvd:n när han tittar på film. 
ap störigt o höra ljud på nått som man sj inte ser. =D 
 
Sen åkte vi hem o slappa o så kom syrran o hennes sambo o hjälpte till o äta lite mer på julmaten.
sen såg vi film o fastna i soffan.
 
idag. (Torsdag)
sov vi åter igen t halv tio lr nått ^^ 
sen åt vi frukost o så gjorde vi en handels lista. 
kastade alla kartonger som låg i köket o skräpa sen julafton! 
sen åkte vi till mantorp o fyllde upp kylen o frysen igen! 
så nu har man massa god kyckling osv i frysen!!! =D 
 
sen beställde vi hem pizza o tittade på film
Hours. 
SHIT säger jag bara.. Paul Walker <3 <3 <3 
eländiga värld varför skulle ödet bli så här?? =O  =( 
Trisst på en sådan bra skådis. 
 
får gåshud varje gång jag ser dina ögon. 
<3 fina människa!!! 
 
Nu ligger Arvid för ner nattning.. 
jag har pärlat mig två armband.  
o summrerat ihop de senaste fyra dagarna!! 
 
tack för mig =D 
 

Kommentarer

Postat av: Tommy

Publicerad 2013-12-26 20:32:29

SV: tack goding!

Trots mina tidigare upplevelser och mina känslor inför julen var den bra, mys med syrran, frukost och julklappar och sen nattjobb i 17 timmar i stället för 12! High five för mig!

jag försöker göra julen till något bra och till min egen, men det är svårt.. men jag försöker i alla fall..

Hoppas du hade en bra jul.

Kram

Postat av: Tommy

Publicerad 2013-12-26 20:55:33

Sv: Tack för din kommentar!

Oavsett om ditt barn har adhd och autism så ska du våga dig ut med ditt barn, men jag förstår dig.

min lillebror har adhd och autism vet jag massor om då jag tidigare jobbat med detta.

Jag tyckte mig se en bättring och en mer vänlighet här i bloggosfären, men inte.. det har vänt igen och elakheterna haglar, både i kommentarer och i mail. Och jag upplever att i mångt och mycket får vi homosexuells stå ut med massor med hat ..

Tack så mycket. Jag kommer fortsätta stå på mig, säga vad jag tycker och stå för vad jag tycker.

kram

Postat av: Tommy

Publicerad 2013-12-26 21:32:19

Sv: Jag förstår dig. Det här med barn som har diagnoser och det verkliga livet är fan inte lätt.. Men ni är fantastiska, både föräldrar och barn med bokstavskombinationer!

Och du , får du någonsin påhopp för din bisexualitet , skicka över dom så klappar jag till dom med bögslungan!

Kram fina!

Postat av: Ms Charlie & Baby Wayne . Turn tragedy into triumph

Publicerad 2013-12-26 21:58:31

Hej hjärtat <3

Vadå varför var folk jobbiga på julafton? Vad sa de till/om Arvid?

Jo jag förstår dig att dt måste ha vart jobbigt när erik fick bära/släpa på arvid i butik men egentligen borde du ej bry dig om hur folk kollar för tro mig de e ej så mkt bättre själva. Barn är barn, oavsett diagnos är de fruktansvärt jobbiga i vissa siuationer.

Jo julen var dunder :) fick en del fina presenter och första julen med familjen på länge (där vi firar med familjen exakt på julafton. mamma har alltid varit i thailand. Haha sen blev d roligare med lite congac och likör, nam.

Men oj gumman du får ta dt lungt? Ej bra att hjärtat tar sådan stryk?

Aw tack snälla gumman! Köpte den tröjan på kommersen i lördags för en tjuga ;) (den jag hade på julafton)

puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela