NPF-förälder med Hjärtsvikt

En ocensurerad sanning om hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsvariation. Som har sin egna rätt att fungera som han kan.

åt helvete med himlen!

Publicerad 2010-10-29 19:09:25 i Mitt liv som mamma,

Ute på gatan tänds ljusen igen

Men jag har inte kommit upp ur min säng

Det känns som jag har vinter I hjärtat

Och alla portarna är stängda för mig

Jag ville bara ha en del av det här

För alla stenar och sånt som jag bär

Och de kunde ha sett mig I ögonen

Och de kunde ha frågat



Åt helvete med himlen

Jag har inget att betala mer

Nu vill jag bara ha nånstans att flyga

Bort från er

Åt helvete med himlen

Om ni inte släpper in mig

Jag höll stadigt men jag tappade taget

Och det var långt ner



Försökte gå men ingen gick bredvid mig

Försökte le fast ingen titta på mig

Här försvinner man lätt mellan husen

Snart så glömmer man det man kom hit för

Ute på gatan är allting som förr

Men jag har drivor av snö vid min dörr

Det känns som jag har vinter I hjärtat

Och alla portar är stängda för mig



Åt helvete med himlen

Jag har inget att betala mer

Nu vill jag bara ha nånstans att flyga

Bort från er

Åt helvete med himlen

Om ni inte släpper in mig

Jag höll stadigt men jag tappade taget

Och det var långt ner



Men hellre brinner jag

Än jag lägger mig ner och ser

Hellre brinner jag

Än jag knäar för er och ber

Hellre brinner jag

Jag har gjort det förut och jag

Gör det igen, gör det igen

Jag gör det igen



Åt helvete med himlen

Jag har inget att betala mer

Nu vill jag bara ha nånstans att flyga

Bort från er

Åt helvete med himlen

Om ni inte släpper in mig

Jag höll stadigt men jag tappade taget

Och det var långt ner

Kommentarer

Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Publicerad 2010-10-29 22:18:18

oki =) tog du en tjock tavla du? =)

kram

Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Publicerad 2010-10-29 22:21:17

oki , jag fick välja jag =) haha så jag tog en tunn så jag kan rama in den =) tji =)kraam

Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

Publicerad 2010-10-30 16:42:55

är det en låttext eller har du skrivit den själv? jäkligt bra var den iaf... välskriven och verkar genomtänkt. pöss

Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Publicerad 2010-10-30 22:47:33

japp skryter på som fan eftersom jag är så stolt över den fina tavlan och den super kvinnan som gjort den =) ahha kram

Postat av: Frida - blivande mamma

Publicerad 2010-10-31 10:08:48

Vad gulligt! :D Längtar tills vår bebis börjar gå! eller ja, först längtar jag tills den kommer ut såklart men sen! Det är en sån mysig period när dom lär sig gå ju.

Postat av: Bella

Publicerad 2010-10-31 16:18:16

Jaa jag vet att de kan kännas tungt ibland. Men efter regn kommer solsken ;) Hehe.



Postat av: Frida - blivande mamma

Publicerad 2010-10-31 16:32:26

hehe ja men han går ju iaf. Snart släpper han allt och går själv :D

Postat av: Frida - blivande mamma

Publicerad 2010-10-31 17:32:42

Ja, du får nog en gående son till jul :D

Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Publicerad 2010-10-31 22:49:28

får hoppas du hittar något att hänga upp den med snart! kram

Postat av: Frida - blivande mamma

Publicerad 2010-11-01 09:24:49

Precis :)

Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Publicerad 2010-11-01 10:17:30

ok. hoppas du orkar ta dig till affären snart då så du kan hönga upp den så jag får de ett kort! kram

Postat av: Bella

Publicerad 2010-11-01 11:20:35

Bonniersbokklubb :P



Jag är van, de är dock skit jobbigt när de blir arga :/ Ja gör ju bara mitt jobb.... Men men :P



Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Publicerad 2010-11-01 11:44:45

å vad kul, då kommer det bilder snart då =)kram

Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Publicerad 2010-11-01 11:53:26

bra för jag är så nyfiken =)kram

Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Publicerad 2010-11-01 12:50:34

nu ska jag vara helt ärlig mor dig!

Först skulle jag ha oriflame som hobby, men sen när jag såg skilnad i fickan med pengar så blev de kul och japp VI skulle inte klara oss idag om jag inte hade oriflame. och japp man tjänar bra bara man vill och ger det lite tid! därför rekomendrera jag detta för arbetslösa, mammalediga och studenter för de är inget som ska skattas förens man kommer upp på jötte hög nivå! =) kram

Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Publicerad 2010-11-01 13:00:29

alltså man säljer ju på sitt egna vis, jag har BARA visat katalogen för folk och bett vissa lagt kataloger på sina arbets platser och på så sätt har jag fått kunder. Jag har enbart haft 1 visning och de var för min moster och några vänner =) de blir ju mer som kompisprat då =) lika så kan man ha temakväll som spa,fotvård,handvård osv för nära och kära och dom tar med en vän osv.. jag tog chansen på mässan nu för att få lite mer kunder och kuna växa lite till! =) jag är gruppchef och ska upp till exclusiv gruppchef =) är du lite smått intresserad =) ?kram

Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Publicerad 2010-11-01 13:07:36

För att skatta måste du typ ha så mycket kunder så du har försäljning på över 70000kr och har de som ett heltidsatbete =)

Gruppchef blir man när man har 5 stycken under sig i en grupp och att hela gruppen är aktiva och säljer för minst 10000kr på en period. exclusivgruppchef är likadant fast man ska sälja för 15000kr varje period. man har ju alltid 20% på allt och kommer man upp så man har några under sig och lägger ordrar på minst 4000kr så får du 30% efter att tag. =) de är svårt att lära sig när man bara läser, de tog mog 3 kataloger sen var jag helt inne i det och jag som gruppchef hjälper alla mina medlemar! jag lägger typ donkens beställningar och erika har precis lärt sig gjort de själv =) kram

Postat av: erika

Publicerad 2010-11-01 17:24:14

sv; 149 kronor? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild Mitt namn är Therese! Alias Virktooken Här skriver jag om min kamp med Gravhjärtsvikt och mina numera 8st hjärtstopp, varje dag är en kämpig kamp, skriver varje frustration den medför o fighten med Arvid min son som har Autism,ADHD,Psykomotorisk utvecklingsförsening samt Fragilt x-syndrom. Det är inte alltid som jag uppdaterar här, Gör det i den mån jag pallar med. Mitt mående varierar en del efter allt man fått gått igenom. År 2019 tog priset. Undrar ni något släng iväg en kommentar så svarar jag i den mån jag hinner =)

Virktooken

Grav hjärtsvikt kompression i nedersta bröstkotan Min son med ADHD & Autism

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela